۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

تخم رازیانه گیاهی سرشار از هورمون‌های زنانه

تخم رازیانه برای سلامتی فواید زیادی دارد. یکی از فواید آن تنظیم هورمونهای زنانه است. اصلا رازیانه یک گیاه دارویی برای بیماری های زنانگی است. همچنین از خواص تخم رازیانه میتوان به نظیم کلسترول و فشار خون و همچنین جلوگیری از التهاب اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خواص تخم رازیانه این بخش از مجله پزشکی آسان طب را مطالعه کنید.

تخم رازیانه

ادامه مطلب...
۳۱ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid karimi

مکمل کراتین چیست و چه اثری بر بدن دارد؟

نحوه مصرف کراتین و عوارض مکمل کراتین

انواع و اقسام مکمل بدنسازی را در بازار پیدا می کنید که هر کدام کار خاصی می کنند. کراتین یکی از بهترین مکمل های بدنسازی است. در این مطلب در مورد نحوه مصرف مکمل کراتین و عوارض آن آشنا می شوید.

کراتین مکمل شماره‌ی ۱ برای افزایش قدرت در باشگاه است. مطالعات نشان می‌دهند که این مکمل سبب افزایش حجم عضلات، قدرت و عملکرد ورزشی می‌شود. همچنین این مکمل بدن را درمقابل بیماری‌های دستگاه عصبی محافظت می‌کند.

عده‌ای باور دارند که استفاده از این مکمل برای سلامتی ضرر دارد، اما این ادعاها هرگز اثبات نشده‌اند. درواقع کراتین از جمله مکمل‌هایی است که مطالعات زیادی روی آن صورت گرفته و سالم بودن آن تأیید شده است. با ما باشید تا با کراتین بیشتر آشنا شوید.

 

  

 

 

ادامه مطلب...
۳۰ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid karimi

خواص آناناس چیست؟

آناناس ، میوه‌ای است بومی کشورهای برزیل و پاراگوئه که در دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد به عمل می‌آید.

در هر ۱۰۰ گرم آناناس، ۵۰ کیلوکالری، ۰٫۵۴ گرم پروتئین، ۱٫۱۴ گرم فیبر، ۰٫۱۲ گرم چربی، ۰٫۰۷۹ میلی‌گرم ویتامین B1 (تیامین)، ۰٫۰۳۲ میلی‌گرم ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ۰٫۵ میلی‌گرم ویتامین B3 (نیاسین)، ۰٫۲۱۳ میلی‌گرم ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید)، ۰٫۱۱۲ میلی‌گرم ویتامین B6، ۱۸ میکروگرم ویتامین B9 (اسید فولیک)، ۴۷٫۸ میلی‌گرم ویتامین C، ۱۳ میلی‌گرم کلسیم، ۰٫۲۹ میلی‌گرم آهن، ۰٫۱۲ میلی‌گرم روی، ۱۰۹ میلی‌گرم پتاسیم، ۸ میلی‌گرم فسفر، ۰٫۹۲۷ میلی‌گرم منگنز، ۱ میلی‌گرم سدیم و ۱۲ میلی‌گرم منیزیم یافت می‌شود.

علاوه بر مواد مغذی گفته شده این میوه دارای آنزیمی به نام بروملین است که این آنزیم دارای خاصیت‌های ضد سرطان، ضد التهاب، هضم غذا، درمان سینوزیت، التیام زخم‌ها و لاغر کننده است.

ادامه مطلب...
۱۷ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid karimi

علائم بیماری ایدز چیست؟

ایدز (به انگلیسی: AIDS) یا نشانگان اکتسابی کمبود ایمنی (به انگلیسی: Acquired immune deficiency syndrome)، نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی (HIV) ایجاد می شود.  بیماری ناشی از ویروس HIV دارای سه مرحله اصلی است. در مرحله اول (عفونت حاد) فرد ممکن است برای مدت کوتاهی بیماری شبه آنفلوآنزاییرا تجربه کند.

 

به همین دلیل معمولاً این بیماری تا یک دوره طولانی بدون هیچ علائمی دنبال می شود که به این مرحله از بیماری، دوره نهفتگی گفته می شود. هر چقدر که بیماری پیشرفت یابد، تداخل بیشتری با دستگاه ایمنی بدن پیدا می کند و باعث می شود که افراد به عفونت هایی مانند عفونت و سرطان های فرصت طلب و تومور دچار شوند، البته معمولاً در افرادی که دستگاه ایمنی آن ها به خوبی عمل می کند تأثیرگذار نیست. در نهایت بیماری زمانی وارد مرحله سوم یا ایدز خواهد شد که شمار سلول های CD4+ T به کمتر از 200 سلول در هر میکرولیتر برسد.

ایدز

ادامه مطلب...
۱۱ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid karimi

خواص دارویی زعفران

زعفران گیاهى است علفى، دائمى و درعین حال زینتى که از طریق پیاز تکثیر می‏شود، زیرا زعفران یک گیاه نازاى طبیعى می ‏باشد. پیاز زعفران در حکم ساقه زیر زمینى محسوب می‏ گردد که از این جهت در گیاه شناسى به بُنَه یا Corm موسوم است. پیاز زعفران مدور، سخت ، گوشتى و به رنگ سفید است که بر روى آنها تعداد زیادى جوانه‏ هاى رویشى دیده می ‏شود.

خواص دارویی زعفران

ادامه مطلب...
۰۵ شهریور ۹۸ ، ۰۹:۲۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
vahid karimi