۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

مصرف شلغم کلید درمان بسیاری از بیماری‌ها

شلغم دارای یک ماده ضدمیکروب قوی است و بهدلیل داشتن نشاسته و مواد قندی هرگز تحت تأثیر میکروبهای هوا فاسد نمیشود . شلغم غذای بسیار مفیدی است که قوه بینایی را تقویت کرده و معده را ضدعفونی می‌کند 

وجود مواد مفیدی مانند فسفر ، کلسیم و آهن در شلغم موجب تقویت عمومی بدن می‌شود. از طرفی  شلغم  دارای ویتامین (ث) و (ب) است ، لذا اگر زمان پختن آن زیاد باشد خواص خود را از دست ‌می‌دهد. همچنین این ماده برای درمان بیماری‌های کلیوی مفید بوده و به مرور زمان بیماری را به‌طور کامل درمان می کند.

ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid karimi

خواص روغن آرگان +عوارض آن

 

خواص روغن آرگان:۳۰ فایده روغن آرگان برای پوست، مو، ناخن و سلامتی

روغن آرگان داخل یک میوه‌ی کوچک، با مغزی کوچک است و به حدی مغذی است که بزها برای خوردن آن از درخت بالا می روند! بومیان جنگل آرگان در مراکش برای نسل‌ها، روغن ارزشمند این مغزها را استخراج کرده‌اند، و از آن به عنوان یک مکمل غذایی، برای التیام زخم و تسکین راش پوستی و تغذیه‌ی پوست و مو، استفاده کرده‌اند. این درختان که به آرامی رشد می‌کنند به قدری مورد تکریم هستند که در سال ۱۹۹۸ جنگل آرگان توسط یونسکو به عنوان یکی از ذخایر بیوسفر (زیست‌کره) به رسمیت شناخته شد. روغن آرگان در زبان عربی زیت الارکان، یا زیت الارجان خوانده می شود. درواقع ارکان یا ارجان در انگلیسی به آرگان تبدیل شده است و از آن جا بدون تغییر به فارسی راه یافته است. در این نوشتار با مهم ترین خواص روغن آرگان برای پوست، مو، ناخن، سلامتی . درمان آشنا خواهید شد.

ادامه مطلب...
۰۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۹:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid karimi

فواید سلامت پوست انبه: آیا خوردن پوست انبه بی خطر است؟

پوست انبه یک منبع عالی از آنتی اکسیدان هایی مانند کورستین، norathyriol، mangiferin و رسوراترول می باشد، که باعث بهبود سلامتی می گردد.
با توجه به استفاده ی زیاد از آفت کش ها، خوردن هر نوع میوه ای با پوست می تواند باعث ایجاد نگرانی گردد. با این حال، شستشوی میوه با آب گرم برای ۳ تا ۵ دقیقه می تواند باعث حذف باقی مانده های آفت کش ها گردد.

 حقیقت این است که عادت خوردن گوشت انبه بدون پوست به نحوی باعث شده که بسیاری از ما از مزایای درمانی پوست انبه بر سلامت خود آگاه نباشیم. در این مقاله در رابطه با این که چرا پوست انبه برای سلامتی مفید است، بحث خواهیم کرد.

ادامه مطلب...
۰۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۸:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid karimi

دلیل دندان درد چیست و چطور میتوان این درد سخت را فوری درمان کرد؟

دندان درد می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که اصلی ترین آن شامل:
التهاب مغز دندان
پوسیدگی دندان
سکته ی قلبی
دندان قروچه (فشردن یا ساییدن دندا ن ها بر هم)
فرسودگی مینای دندان
التهاب لثه
نشانگان مفصل گیجگاهی فکی
فشار سینوس ها
درد قفسه سینه
علت های اصلی دندان درد

ادامه مطلب...
۰۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۲:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid karimi