۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

تاثیر مثبت مصرف روزانه این مواد غذایی بر سلامت کلی بدن

برای داشتن بدنی سالم ، مغز و حافظه ای دقیق و قوی باید هر روز برخی از مواد غذایی مصرف شوند. ۱۵ ماده غذایی که شما را سالم نگاه می دارند.

توت فرنگی و بلوبری:

توت ها و میوه های جنگلی از ارزش و خواص بسیاری برخوردارند چنانچه باید گفت اگر می خواهید حافظه خود را تقویت کنید، دانشمندان  کشف کرده اند غذاهایی سرشار از فیتوکمیکال ها (ترکیبات شیمیایی که بطور طبیعی در گیاهان بوجود می آیند و معمولاً اشاره به ترکیباتی دارند که بیشتر اثرات پزشکی دارند تا تغذیه ای) مانند بلوبری مشکلات حافظه را از بین می برد. ترکیب این میوه با مواد غذایی دیگر بسیار لذیذ می شود، طوری که این ماده را تبدیل به یکی از محبوب ترین میوه ها کرده است.

ادامه مطلب...
۲۲ آبان ۹۹ ، ۱۳:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid karimi

برفک دهان چیست؟ + نشانه ها و درمان

سیستم ایمنی با باکتریهای طبیعی بدن ( معمولا کاندیدا) در تعادل هستند هنگامی که این تعادل قطع شود می تواند سبب رشد بیش از حد قارچ کاندیدا شده و سبب ( برفک، عفونت قارچی دهان و گلو ) شود. برفک دهان یک عفونت دهان است که ناشی از قارچ کاندیدا آلبیکنس ( مخمر ) است.


عفونت قارچی در مردان
عفونت کاندیدا تنها به دهان محدود نیست، بلکه می تواند در سایر قسمت های بدن رخ دهد و همچنین باعث بثورات پوشک در نوزادان و عفونت قارچی واژن در زنان شود. برفک هر کسی را می تواند تحت تاثیر قرار دهد هر چند که اغلب در نوزادان و کودکان نوپا، افراد مسن و افراد با سیستم ایمنی ضعیف اتفاق می افتد. برفک دهان بیماری مسری نیست. لذا به دیگران سرایت نمی کند.

ادامه مطلب...
۰۳ آبان ۹۹ ، ۱۳:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid karimi